Cesta I/15 Sedliská – Holčíkovce, Horný Zemplín, rekonštrukcia a riešenie bezpečnosti cesty
Tunel Prešov
Stavebný dozor:
Amberg Engineering Slovakia, s.r.o.
Objednávateľ:
Národná diaľničná spoločnosť a.s.
Naše práce a doba ich trvania:
Dokumentácia na vykonanie prác (DVP), január-marec 2019
Popis projektu:
Diaľničný úsek D1 Prešov, západ – Prešov, juh s tunelom Prešov vytvorí juhozápadný obchvat Prešova. Pôjde o prvý obchvat tretieho najväčšieho mesta na Slovensku. Tunel Prešov je diaľničný tunel, ktorý sa bude nachádzať na úseku diaľnice D1 s celkovou dĺžkou približne 2,24km. Tunel je riešený ako 2-rúrový s dvoma paralelnými tunelovými rúrami pre jednosmernú dopravu. Základné parametre priechodného prierezu tunela:
– šírka vozovky v tuneli medzi obrubníkmi je 7,50 m (t.j. dva jazdné pruhy)
– šírka obojstranných služobných chodníkov je 2 x 1,0 m,
– prejazdná výška dopravného priestoru tunela je 4,8 m
– svetlá výška nad chodníkom: 2,20 m.
Hĺbený tunel celkovej dĺžky 126m je tvorený 11 dilatačnými celkami (blokmi) s dĺžkou 12m, 11m a 7m. Nosná konštrukcia hĺbeného tunela tvorí hlavnú časť tunelových rúr, pričom určuje dopravný priestor pre vedenie diaľničnej komunikácie a umiestnenie jednotlivých prvkov technického vybavenia tunela.


